ענת בן דוד

[ אלקטרוני ]

ביוגרפיה

"...נמנית על הזן המסוכן של אמני הרנסאנס האמיתיים - היא חונכה מגיל צעיר לריקוד וציור ובגרה לזעזע את סצינת התרבות המחתרתית בירושלים, כאשר היא בוחרת באמנות הויזואלית כנשק להטרדה המונית. היא שילבה תיאטרון, וידאו ואמנות פלסטית בצורה מאתגרת מדי עבור סצינה קטנה מדי למידותיה". כך בחר אבי פיטשון לתאר את ענת בן דוד.

ילידת בית זית, בוגרת ביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים, אמנית הבית של הזירה הבין תחומית (אז תיאטרון הבמה) למשך ארבע שנים. במהלך התקופה הזו העלתה מופעי מולטימדיה רבים, חלקם לצד פיטשון ותמי בן תור. בהופעותיה משלבת ענת אסטתיקה ניאו פשיסטית, אלקטרו, פופ ותיאוריות דדאיסטיות ופוטוריסטיות, שלכדו את עיניהם של צמד האמנים פיל וגליה (אקא פיל וגליה קולקטיב). אלה הביאו לאחת ההופעות של ענת את חברות הרכב האלקטרוקלאש הארטיסטי צ'יקס און ספיד (אלכס לסלי האוסטרלית, קיקי מורס הגרמניה ומליסה לוגאן האמריקנית), שצפו בה וצירפו אותה מיד להרכב.

בן דוד, שגם כך חשה רלוונטית יותר לאירופה (אמה אנגליה), עברה ללונדון, שם סיימה תואר שני בביה"ס לאמנות גולדסמית' והתמחתה באמנות פלסטית. בד בבד, העלתה פרוייקט סולני בשם פרופגנדה, בו הציגה את השקפותיה ביחס שבין האמן לקהלו באמצעות פופ ופאשיזם. "פרופגנדה" עלה הן כמופע מרכזי והן כמופע החימום של צ'יקס און ספיד בכל רחבי אירופה ואף יצא כאלבום ("Popaganda Music"), כאשר כל המילים והלחנים מקוריים שלה. בהקלטות עזר לה אחיה, יואב.

בנוסף, הופיעו קטעים שלה במספר אוספים (למשל "Everybody Dances to his Own Personal Boom Boom" עם קונסטנטין גרויס אקא K-76 שהופיע באוסף "So' Are We All Passive Consumers, or Covert Revolutionaries?"), קטע בשם "Vacuum on Fire" עם סוזאן אוברבק תחת האליאס Fox in Fairyland ראה אור באוסף The Electronic Bible בשנת 2006 והיא התארחה באי.פי “Blesse” של Kid Ginseng. ב-2008 ראה אור אלבום הבכורה הרשמי שלה, Virtual Leisure.

דיסקוגרפיה